Tiyatroda vücut kullanımının sahne üzerindeki sembolik anlatımı güçlendireceği ve bu yolla kendine özgü bir dil oluşturabileceği düşüncesiyle işe başlayan ekip, temel oyunculuk çalışmalarının yanında vücut çalışmalarına başlamıştır. Kondisyon, kuvvet, denge ve koordinasyon başlıkları altında çalışmalar yapılmıştır. Yapılan bu çalışmalar H.Ü. Drama Topluluğu ve Yakîn Tiyatro bünyesinde sergilenen oyunlarda kullanılmıştır.


Palto Oyunundan Bir Sahne

2011-2012 sezonunda H.Ü. Drama Topluluğu oyunculuk programına Capoeira eğitmeni eşliğinde akrobasi çalışmaları eklenmiştir.

Bu dönem sergilenen Nikolay Vasilyeviç Gogol’ün Palto isimli oyununda öğrenilen hareketler dramaturgi doğrultusunda sahne üzerinde kullanılmıştır. 2012-2013 yılında Bertolt Brecht’in Mahagonny Kenti’nin Yükselişi ve Düşüşü oyunundan sahneye uyarlanan Babil: Cennet Kent isimli oyunu çalışan ekip, bu defa spor çalışmalarına cimnastik çalışmalarını ekledi. Ayrıca acro-duo çalışmaları yapılmış ve Babil Cennet Kent oyununda kullanılmıştır. 2011-2012 sezonunda H.Ü. Drama Topluluğu oyunculuk programına Capoeira eğitmeni eşliğinde akrobasi çalışmaları eklenmiştir.


Palto Oyunundan Bir Sahne

"Babil: Cennet Kent" Oyunundan Bir Sahne

2013-2014 sezonunda ekip jimnastik ve akrobasi çalışmalarına devam etmiş ve vücut kullanımı hakkında elde edilen deneyimlerini Stanislav Stratiev’in Roma Hamamı oyununun uyarlanan Küvet oyununda sahneye yansıtmıştır.

2014-2015 sezonuna gelindiğinde H.Ü. Drama Topluluğu bünyesinde 3-4 yıldır vücut merkezli oyunculuk yapan kişiler Yakîn Tiyatro bünyesine geçerek Dostoyevski’nin Ecinniler romanından uyarlanan oyunda sahne almışlardır. Bu oyuncular aynı zamanda H.Ü Drama Topluluğunda vücut merkezli oyunculuk geleneğini devam ettirebilmek ve her sezon oyun çıkarabilmek adına topluluktaki diksiyon, şan ve akrobasi eğitmenliklerini de üstlenmişlerdir.



Küvet Oyunundan Bir Sahne
facebook logo instagram logo twitter logo